Hörrö, kuksugare!

Det är en storväxt arier som tycker att jag tar för mycket plats i baren. Och jag undrar om han har mist förståndet eller om han bara är missförstådd.. För i min umgängeskrets är inte kuksugare nödvändigtvis något dåligt. Så jag tänker, att han kanske menar det som en fråga. Hörrö, kuksugare? Men de gör han inte, så jag inbillar mig att jag kan utbilda honom Lugna ned dig. Jag ser att du läcker av intimitets problem, jag ser igenom dina nödlösningar du letar nödutgångar. Ett ctrl alt del för empatin som låtsas kompisar, plastblommor och tredjehandskontrakt. Eller ett stavningsprogram för kurtaget eller en autopilot för självklarheter som ingen behöver förklara, men skärp dig. Det är aldrig någons fel, ingen vill stå till svars, alla vill festa men ingen vill stanna och städa. Jag ljög inte de va orden som kom ut i fel ordning. Jag skrek inte det var mina stämband som vibrerade i otakt. Jag är inte vilsen, det är min gata som hela tiden flyttar sig. Jag är inte full jag är okej, det var asfalten som kom upp och slog mig i ansiktet. Kafferingar i anteckningsblocket är inte tecken på effektivitet mer ofta ett strömavbrott, i motoriken. Och det räcker inte att visa framtänderna ibland måste man visa framfötterna. Och att harkla sig innan du börjar prata beräknas inte som god retorik. Jag ser igenom din språkliga ateism, om du inte tror på det du själv säger hur ska du kunna övertyga mig, vem tror du att du lurar? Jag vet att trängselavgifter är bara till för oss att känna oss mindre ensamma och jag vet inte vad dom har sagt till dig men ta inte emot godis eller organ, från främlingar. Det kan sluta med att du känner något du inte var beredd på så sitt ner i båten. För när jag var liten, så hade jag sönder en porslinskruka. Men jag limmade ihop den i smyg fast jag sedan gråtandes erkände allt för min mamma för jag visste ju var sprickorna fanns. Och jag kan ofta undra, var den sortens ärlighet tog vägen…

-

// Nej, självklart har inte jag skrivit detta genialiska stycke poesi, men jag önskar att jag hade ett större vokabulär än vad jag har och kunde sätta ord på känslor, händelser, skämt..på detta vis. Men icke.

-


Niklas Mesaros får stå för detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0